3.3.08

פרויקט, פרק 4

מבוא

במסגרת לימודיי בקורס "תיאטרון בובות ככלי חינוכי" בחרתי להכין פרויקט גמר שנקרא :
"יש לי תיאטרון משלי, כי אני מיומן מאוד"
(מדריך לחוג בגן ילדים או בבית-ספר).
המטרה שלי : ליצור תיאטרון בובות עם ילדים בגילאים שונים. חשוב לי לתת ביטוי בצורה חווייתית לכישורים ומיומנויות של הילדים בתחומים מגוונים : קוגנטיביים, חברתיים, אומנותיים, שפתיים ותרבותיים. אני מאמינה, כי אכן מיומן הוא מאומן, הוא מי שלומד ויודע היטב.

בחרתי בתחום לימודים נה מתוך עיניין סקרנות ואהבתי הרבה לילדים ולאומנות. אני בטוחה שיש לי מה לתרום לילדים. נראה לי שבאמצעות תיאטרון בובות ניתן להגיע לדברים גלויים סמויים בחייו ובעולמו של הילד. התחום עשיר ומסוגל לפתוח אותנו לעולמות קסומים.

הפרויקט מציג דרך למידה והפעלה עם הילדים כולל פירוט המהלכים, הטקסטים, האביזרים והציוד הנדרש.

השירים המופיעים בעבודתי נבחרו בקפידה רבה. התחברתי מאוד אל כל השירים, משום שכילדה שנולדה וגדלה ברוסיה היו אלה שירי הילדות שלי. הופתעתי לגלות שרוב השירים מופיעים גם בעברית. התרגשתי מכך מאוד.

נכדי (בן 7,5 תלמיד כיתה "ב") היה שותף למהלך ההתנסות והביצוע של מרבית המשימות. הוא שימש עבורי מדד נהדר להתאמת המשימות לגיל הנדרש. נהניתי מאוד לפעול איתו והקשר ביעיעו התהדק יותר.

במהלך הכנת הפויקט למדתי דברים חדשים בתחום האומנות וגם על עצמי. כולי תקווה שאוכל לממש את תוכניותי ואכן אפעיל את תיאטרון הביבות במסגרות חינוכיות שונות.

החלום שלי שיבוא היום הפרויקט שלי יהפוך להיות הפרויקט של אחרים. הלואי שאחרים יוכלו להשתמש בכל החומרים הללו להפצת נושא תיאטרון בוות בקרב ילדים.


גלדישב יאנינה
תלמידה מתחילה של
בית הספר לאומנות תיאטרון הבובות

אני מודה מאוד לירדנה מורה של
בית-ספר תיכון שברוב סבלנות
ותשומת לב תירגמה את המבוא
מעברית פרימיטיבית
שלי לעברית יפה ומקצועית.

אין תגובות: