3.3.08

פרויקט, פרק 2

בכל שיר-הצגה קיימים כמה סוגי בובות נייר מתאימות לילדים בגילאים מ-4 עד 9 .
לכל הצגה הכנתי כמה אפשרויות לציורים תמונות ושבלונות שאפשר לקחת כבסיס ולפי יכולות ורצונות הילדים להוסיף או להחליף את החלקים של הבובות.
בזמן הפעילות אנו נכתוב יחד עם ילדים מונולוגים, דיאלוגים של הגיבורים חוץ ממילות השיר במטרה לפתח את הדימיון ויכולת הביטוי העצמי.
בובות ותפאורה להצגות פשוטות למדי כך שכל ילד יכול לבצע לעצמו סט מלא לכל השירים ולקיים תאטרון בובות עשוי בידיו. באותו תאטרון הוא ישחק את כל התפקידים ישיר את כל השירים, ימציא עלילה ויציג הצגות לפי רצונו לבני משפחה, ידידים וחברים.

כדי לארגן שיעור על הבסיס ביצוע והפעלת בובות בחרתי כמה שירים לצורך חימום כדי לפתח קואורדינציה בתחלת השיעור ובזמן המנוחה, תרגילים לאימון שפה נכונה.

תכנון שיעור לדוגמא:
1. חימום לפני שיעור, פתגמים שירי רחוב
2. לקרוא וללמוד מילים של שיר
3. ציור, גזירה, הדבקה וצביעה
4. משחק עם הבובות
5. שיר סיום.

לצורך גיבוש ילדים אני מציאה להכין איתם חפצים משותפים לכולם לצורך הרגשה שיתופית , המשיכיות ועבודה יצירתית :
- לוח הכרזת פרסומת להצגה
- מסך מידע
- מפת שולחן
- דמות משותפת
- במה מקופסת קרטון.

כאשר יעבדו איתי לפי התוכנית הילדים:
* יקבלו ידע ורעיונות על:
- חיות טרף וחיות בית
- פרחים וצמחים
- צעצועים וכלי נגינה
- משפחה ובית
- יער, הר ונהר
- מקצועות
- איברים של בני אדם ובעלי חיים
- מספרים וצורות
-ועוד ידע מענין ומועיל באופן כללי
*יקבלו מיומנויות עבודה עם: עפרון, צבעים, מספריים, דבק ונייר
*ילמד להשתמש למטרות משחק בגרוטאות.

* * *

אפשר להשתמש בחומר שאסוף בפרויקט בגן-ילדים, בבית-ספר, בשיעורי מלאכה, במתנ^ס ובעבודה אישית עם ילדים. זה יוכל לעניין את ילדים בשעות הפנאי.

אין תגובות: